Ve městě je i několik paláců - Královský palác, palác Bahia nebo palác El Badi. Ačkoli je mnoho dalších měst s překrásnou architekturou, podívejme se nyní trošku na přírodní krásy. Za návštěvu stojí nejvyšší hora severní Afriky - Tupkal, poušť Sahara, vodopády Uzúd, Národní park Khenifiss, pohoří Atlas, údolí řeky Dadès nebo pohoří Ríf. Jak se nejlépe dostat do Maroka? Do této destinace směřují trajekty hned několika přepravních společností - FRS, Naviera Armas, Balearia, AML. Vyplouvá se často, a to z přístavů ve Španělsku, Itálii i Francii.
[dnes!!] Maroko Chorvatsko koukněte se 23 listopadu 2022
Podmořské kabely spojující ji s Británií budou dlouhé 3800 km. Položeny mají být v mělkých vodách podél pobřeží Maroka, Španělska, Portugalska a Francie. Odhadované náklady jsou $21, 9 mld. Obří elektrárna se bude skládat ze 7GW solární elektrárny a 3, 5 GW větrných elektráren. Navíc bude v místě také 20GWh/5GW baterie.
Hned u vstupu do mediny Fes el Bali je tzv. Modrá brána, která byla pojmenována podle barvy dlaždic, které byly použity na její výstavbu. Další ze čtyř královských měst je Marrákeš, který najdete ve vnitrozemí a který je přezdíván jako tzv. červené město, a to díky svým devatenáct kilometrů dlouhým červeným hradbám. V centru se potom nachází náměstí zvané Jemaa el-Fnaa, kde probíhají trhy, na nichž se setkáte s prodejci, vypravěči příběhů a dokonce s místními kouzelníky.
Maroko vybuduje obří 10, 5GW solárně-větrnou elektrárnu, pošle elektřinu do BritánieMešita Hassana II. v největším marockém městě Casablanca. foto: Jan Horčík V marockém regionu Guelmim-Oued Noun vyroste solární a větrná elektrárna o výkonu 10, 5 GW. Dva 1, 8GW podmořské HVDC kabely, nejdelší svého druhu, budou elektřinu přenášet do Británie. Za projektem obří marocké solárně-větrné elektrárny stojí společnost Xlinks. Elektrárna má pokrýt plochu 1500 km2.
Zdeněk- /tatazd/ (Amposta-Španělsko, jinak pochází z Liberce) Yamaha TDM 900 3. Libor- /libor600/ (Mělník) Honda VT 750C Shadow 4. Martin (Praha)-představitel Keep Respect, Suzuki Intruder 5. Pepa- /xdaso/ (Jihlava) Yamaha FZS 1000 Fazer 6. Pavel- /pavelh53/ (Jihlava) Suzuki GSF 1200S Bandit 7. a 8. Mirek a Denisa (Frýčovice) Honda VT 750C Shadow 9. a 10. Láďa a Zdenka- /opačný/ (Markvartovice) BMW R 1200 GS 11. a 12.
Tak nakonec se z polské vlajky ukázalo, že je česká jen byla zamotaná a vysvětlení španělské SPZky bylo, že Lukáš před patnácti lety odjel do Španělska na brigádu sbírat pomeranče a už tu zůstal. Na Faro jsme tedy už pokračovali ve čtyřech, když jsme zastavili na další benzínce, tak jsem dopínal řetěz, už od San Marina mě trošku zlobil a sem tam jsem ho dopnul, ale teď se zdálo, že je hotovo, byl nepravidelně vytahaný a ozývaly se z něj ošklivé zvuky, bylo to tím, že jsem jel lehce přetížený a řetěz dostával fakt záhul i přesto, že jsem ho každý večer čistil a mazal, ale už měl své kilometry. Jelikož Lukáš umí španělsky tak mi říkal, že se po Faru poptáme po nové řetězovce. Po příjezdu na Faro, zde moc lidí nebylo, jelikož to mělo oficiálně začínat až zítra, my jsme ovšem byli předem domluvený s Čechama, konkrétně s Liborem na motorkářích (libor600), který nám držel místo ve stínu a aby jsme byli všichni pohromadě.
Rosťa a Petra- /ROSTYK/ (Ostrava) Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa 13. a 14. Jára a Růža- /titus/ (Pohořelice) BMW F 650 GS 15. a 16. Karel a Klára- /Sancho-7935 a Klárkoušek/ (Plzeň) Yamaha FZ6 Fazer 17. a 18. Standa a Šárka (Křižanov a Nové Město) Honda CB 600S Hornet 19. a 20. Lukáš a Iva (Bukovice) Honda CBR 1000RR Fireblade 21. Hubert (Jablonec nad Nisou) Suzuki TL 1000 22.
Pak už vyrážíme k moři, kde se koupeme v Atlantiku, když odpoledne přijíždíme zpátky, tak je zde i zbytek Čechů. S Davidem nám přišel jako dobrý nápad všechny vyfotit, spočítat a dát to sem. A tady je výsledek... 1. Lukáš- /vojkin/ (El-Vendrell-Španělsko, jinak pochází z Frýdku Místku) Honda NX 650 Dominator 2.
Maroko! Jak cestovat, co vidět a na co si dát pozor - Pelipecky
Hledám spolucestující: Dominikánská republika,Maroko
celkem najeto: 5 343 Km 14. Den- sobota 20. (43 Km) Naposledy se jedeme vykoupat a když jedeme zpátky tak přede mnou pokládá chlápek velkého cestovního Bavoráka a o kus dál na kruháči, který projel motorkář rovně leží na silnici na dva kusy Suzuki GSX-R 1000 a chlap, chlap byl naštěstí v celku, hned k němu akorát přijíždí sanitka, to ten den hezky začal. My dáváme motorky do kupy a zítra ráno už pokračujeme dál v naší cestě. Spousta lidí nám říkalo, že právě v neděli je to tu nejlepší, všechno je zadarmo a je hlavní vyjížďka, kdy je celé město pro to uzpůsobené. Nás, ale tlačí čas a říkáme, že až sem pojedeme na 40.
Cestopisy na motorce Faro 2013 + Maroko cestopis na motorce11. Den- středa 17. 7. (288 Km) Ráno v sedm vstáváme a zase kolem nás hned projede cyklista. Jedeme směrem na zmiňovanou Sevillu, které se taky říká pánev Španělska, prý je tam vždycky o 10°C stupňů více než kde jinde ve Španělsku. Pokračujeme směrem na Huelvu a pak už jen dlouho očekávané Faro, ještě před Portugalskými hranicemi jsme zastavili na benzínce vedle Hondy Dominátora, který měl na první pohled polskou vlajku, a španělskou SPZku, když jsem šel dovnitř, najednou se ozval český hlas, kouknu se a tam stál chlápek co na mě mluvil česky.
Kam příští rok?: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Krátkodobý pronájem bytů Maroko - Flatio.cz
Když se kluci na můj řetěz koukali, usoudili, že by to domu zvládnout mohl, David vezl sebou ještě náhradní řetěz se spojkou, kdyby náhodou, tak jsem byl klidnější. Každý den jsme tady dělali skoro to samé, dopoledne koupání odpoledne odpočívání a čerpání sil na večer, jelikož tady všechno vždycky vypukne až po dvanáctý a jede se až do rána. celkem najeto: 5 336 Km 13. Den- pátek 19. (7 Km) Když nás nevzbudí hlasitá hudba, tak nás vzbudí vytočená motorka do omezovače, které tady takhle týraly po celý den, občas nebyl problém jí v tom omezovači podržet i na půl minuty, u čehož už rozum zůstal stát.
Pavel- /pajitu66/ (Blovice) Suzuki DL 650 V-Strom (Bohužel foto nemáme) I s námi tedy dohromady 25 Čechů na 17 motorkách! Mezitím jsme se byli poptat já po řetězovce a David po náhonu, který mu rupnul v Maroku. Nikde nic, docela jsem se divil, jelikož se jedná o největší motorkářskej sraz Evropy a nemají tady ani základní servis.
[[streamování!]] Španělsko Německo koukněte se 27 listopadu
Trajekty z Maroko do ŠpanělskoMaroko se nachází v západní části severní Afriky, sousedí s Alžírskem (západ), pouští Saharou (jihovýchod), Atlantským oceánem (západ) a se Středozemním mořem (sever). Co dělat v Maroku? Nejen hlavní centrum země, ale i jedno ze čtyř královských měst, to je přímořský Rabat, jehož historické jádro se dochovalo až z 12. století a vzhledem ke své jedinečnosti bylo připsáno na Seznam světového dědictví UNESCO. Nejedná se však o jedinou památku, kterou zde můžete spatřit - unikátní je také Univerzita Mohameda V., Mausoleum Mohameda V. nebo Hassanova věž. Další památka chráněná v rámci UNESCO je Fes el Bali, jedna z nejrozlehlejších pěších zón na celém světě, kterou najdete ve druhém největším městě Maroka, které se jmenuje Fés.
[[sledovat televizi>]] Japonsko Španělsko koukněte se 1
celkem najeto: 5 318 Km 12. Den- čvrtek 18. (18 Km) Ráno už je vše připraveno, na to, aby to tu mohlo vypuknout. Dopoledne pohromadě vyrážíme ještě nakoupit, když tam přijíždíme ještě před otevírací dobou a je tam fronta lidí jak kdyby bylo něco zadarmo, tak Zdenek tam trochu vylepšuje atmosféru a připravuje se, jako když běží závod, aby tam byl první, dav lidí na něj jenom překvapeně kouká a my se můžeme potrhat smíchy.
Španělské Maroko - Wikipedie
Jinak po celý den všude jezdí samé motorky (někdo jezdí na motorce i na záchod:)), potom samý stánek se širokou nabídkou motorkářských doplňků a výborným občerstvením, po celém "srazu" bylo několik stánků ve kterých se pařilo a vůbec zde hrálo několik kapel na jednou, které byli také rozprostřeny dostatečně daleko od sebe, takže si každý našel to svoje, atmosféra, byla výborná. Hlavní podium, které vždycky začínalo až na večer, bylo po celý den prázdné. Na naší výpravu jsme si nechali udělat trička, které sklidili velký úspěch a díky nim jsme navázali kontakty s několika lidmi z různých koutů světa.
La Grace: Maroko | Krása jachtingu
Když postavíme stany a trošku jsme se rozkoukali, tak potkáváme ještě jednoho "španělského Čecha" tím byl Zdeněk (tatazd), který taky žije ve Španělsku. Jdeme tedy všichni na pivo a říkáme si dosavadní zážitky z cest a seznamujeme se. Večer ještě potkáváme další Čechy, kteří dorazili až teď. Platíme vstup, který letos činil 45 euro a dostáváme památeční triko, odznak, nášivku, nějaký reklamní letáky, odpadkové pytle, lístky na jídlo a slosovatelnou tombolu o Harleye nebo zájezd do Daytony.
Položeny budou celkem čtyři podmořské kabely. První má být aktivní v roce 2027, tři další do roku 2029. V Británii se připojí k rozvodné síti ve městě Alverdiscott v hrabství Devon. Jakmile bude projekt dokončen, postará se o 8% britské spotřeby elektřiny. Výrobu kabelů obstará společnost XLCC, která mimo jiné i pro to vybuduje novou továrnu ve skotském Hunderstonu. Spotřebuje na to mimo jiné 90 000 tun oceli.
Z Prahy Španělsko a Maroko autem 2010 - Honza Homola